Is it any wonder?

Vilka är det som läser min blogg egentligen? Kan man inte bara få en kommentar en gång så man har lite koll? Hoppas min Mor inte hittat hit. Fast jag har i och för sig förbjudigt henne att läsa den. Pwned.

För någon dag sedan hörde jag en intervju med random forskare om uppkomsten till gäspande. Varför man gäspar vet man fortfarande inte helt och fullt. Man har ju alltid hört att det är för att hjärnan vill ha syre, men det finns så mycket andra sätt för hjärnan att fixa det om den cravear syre, så helt därför är det faktiskt inte heller. En av de mest intressanta svaren är att man gör det av sociala skäl. Man gäspar för att visa flocken att man är trött, och att det är dags att sussa kudde. YES! Jag älskar att vi är så jävla mycket mer apor och vilddjur än vad vi faktiskt tror! Människosläktet har väl funnits närmare 150 000 år, men fortfarande har vi små huggtänder och gäspar för att visa de andra i flocken att alla ska sova. Och män känner undermedvetet lukten av när en kvinna har mens(ffs). Vi är så mycket djur som vi bara kan bli när man väl tänker efter. Det får mig att le natten igenom.

Killereyes. Ja tack.

1 comment:

Jet-Lee said...

hej Dejv
du har sakert redan last den ,men har du inte den sa tror jag du skulle gilla en bok som heter Pinocchio effekten som tar upp allt mojligt, bal varfor man gaspar, boken utgar fran att vi iegentligen inte har nagra egna val utan styrs som marionettdockor. har du inte last den sa lanar jag garna ut den till dig vid basta tillfalle. en brainscrewer