These times when I

Ett problem jag har är att jag har så svårt att gå vidare från saker. Att jag lätt fastnar i det förflutna och inte vill acceptera att vissa delar i livet förändras. Så har jag alltid varit, och jag har tidigare försökt lägga saker bakom mig, mest för att det påminner mig om tider jag saknar. Felet jag gör är att jag inte kan ta till mig att det var en del av mitt liv då och istället försöker radera eller förneka det. Men det fungerar inte, jag måste gå vidare parallellt med gamla minnen och personer, inte emot dem. Jag har försökt tidigare, men efter inatt har jag märkt att det inte fungerat. Men från och med nu är det slut på det. Det lovar jag mig själv.

Gamla vänner är lite som gamla Ex, man glorifierar bilden av dem och kommer bara ihåg de bra tiderna man hade. Men ofta var det ju skit, och det måste man tänka på. Man får inte tänka att det var bättre då, för det är ju i det förflutna, dit kommer man inte igen. Man får tänka över hur man själv och andra var då så kommer man snart fram till att saker och ting är så in i helvete mycket bättre nu. När man väl kommit på det blir livet så väldigt mycket lättare.

No comments: