Transportören

Igår hade Henrik, eller Raggarn som vi kallar honom, med sin son till jobbet. Lillraggarn var tolv och satt bara som ett tänt ljus bredvid pappa hela dagen och var blyg, precis som tolvåringar ska vara. När han suttit där nästan hela dagen tänkte jag att jag skulle låta honom åka med och tvätta en bil i en tvättgata, och samtidigt försöka snacka lite med pilten. Jag frågade var han gick i skolan och om han gillade Rhcp (de spelades på radion i bilen) men fick bara "-aaa", "-hmhe" och väldigt mycket nickande till svar. Vilken SÖTIS skulle någon säkert sagt, typ jag. Jag började fundera på vad jag praoade som när jag var tolv, och jag är rätt säker på att det var hos "Gunnars Transporter" i Ljungsbro. Jag minns att jag fick gå upp i ottan och hänga med i hans stora lastbil hela dagen. Vi lämnade mat till ett dagis, åkte med saker till skroten, och hjälpte någon i Gottfridsberg att flytta. Det var en jävla skön prao, jag minns den som igår.

No comments: