Who are you

Vad jag lyssnar på för musik går i perioder, men det är ju inget unikt. Så är det för alla. Man upptäcker något nytt och gräver ner sig i det totalt bara för att det är SÅ BRA. Eller så skrapar man bara lite på ytan och låter fortfarande inte fördomarna släppa just det bandet eller genren. Eller så sparar man bara på det helt enkelt. Vet att något är så fruktansvärt bra men väntar med det bara för att göra känslan helt optimal när man väl lyssnar på det sen. Och så guldkornen. De man bara spelar för sig själv för att man just bara vill ha dem för sig själv.

För mig går det i regel i lugnt/icke lugnt -omgångar. Jag lyssnar på lugn musik i ett par veckor och måste sedan som en reaktion på det lyssna på tex rock i ett par veckor. Det underliga denna gång är att min rock/stökmusik period hållit i sig i snart fyra månader. Brukar vanligtvis släppa efter två veckor? Men det är skönt. Härligt på något sätt. Speciellt nu när det gäller 70-tals rock, det bästa liksom. Jag kanske är på väg att byta lite inriktning på min musiksmak helt enkelt?

För övrigt blir jag så förbannad på mig själv över att jag har så svårt att ta tag i saker. Jag hatar verkligen mig själv. Köpte en 80'gigs iPood Video i slutet av Juli i år, och kan inte lägga in någon musik på den för att iTunes helt utan logisk anledning inte fungerar på mig dator? Fruktansvärt frustrerande, och det värsta är att jag vet att om jag veeerkligen la ner mer tid på att hitta felet (det är ju knappast som att jag inte försökt 235245 ggr) skulle jag sitta med min Ipood fylld med mina ~14.587 låtar nu.

No comments: