You can sing most anything

OH GUD, LÅT LJUDET AV TUSEN SJUNGANDE BARN OCH VACKRA SOLDAGAR LJUDA UT UR MINA SMÅ DATORHÖGTALARE(FÖR ATT INTE STÖRA MINA GRANNAR) OCH SPRIDAS MED JULENS MYS OCH GLÄDJE. OH GUD, GE MIG SOUND OF MUSIC SOUNDTRACKET.

Tack.


"Varsin av detta, får bröderna två
parallella liv, men så olika så
Intressen för konst, mat och musik

historia, bilar och vacker lyrik

Den ena gör konst, den andra ett hus

intresset för musik, sprids likt ett sus

genom buskar och skog, förtsätter det

uppenbart är det, det bästa de vet
Njuter av livet, gör dessa två

så varsin av detta, bröderna få".

Jag gillar att skriva julrim. No shit.


Julen är så lustigt underbar, så otroligt genomarbetad och förutsägbar. Men ändock helt bäst. Denna dagen, dagen innan jul, är magisk. Alla förväntningar på presenter, alla glada miner, all god mat och Kalle Anka. KALLE ANKA liksom. Det är ibland bättre än ens egen födelsedag, för på födelsedagen har man alltid en liten liten uns av dåligt samvete för att man bara får får får och inget ger och all uppmärksamhet bara är på en själv, även om man inte bett om det. Till skillnad är julen så bra på detta sätt, man får OCH ger, och ser andra bli glada. Och ju fler som är glada, ju bättre mår man själv-ren fakta.
Och julmaten. Fy fan vad jag älskar att äta julmaten. Om och om igen, i stora berg och med litervis av dryck med köttbullar, prinskorv, dopp i grytan(giggetygiggety), potatis, janzonz, mer kött, sill och sallad som bara bildar ett stort organiserat virrvarr av ätandets konst.
Julen är total.


Förra julen.

No comments: