On the back of my hand


Dagens i-landsproblem: att inte kunna jobba över för att man har tvättid. Känns fördjävligt.

Idag blåser det kalla nordliga vindar och jag kom på mig själv med att tänka "aah vad skönt" när jag märkte det. Varför? Vad är det med den kalla vinden som får mig att bli larvigt glad? Är det för att jag alltid själv är varm? Är det för att jag gillar vintern? Eller är det helt enkelt att känslan av en kall vind får mig att tänka på årets härligaste tid-Våren. Det måste vara det sista, för våren är underbar.
Idag ska jag köpa ett par skor som är madness, sen hem och spela lite piano och sjunga lite, det var längesedan. Varför gör man inte det man älskar mest av allt oftare? Det passar sig inte att sitta och skriva blogg på jobbet, men svettiga lackerare gluttandes över axeln. Jag borde skaffa Internet hemma. Men det är dyrt, och dyrt är inte coolt. Jag är cool. Internet hemma, ja tack.
Även om det kanske ses som ociviliserat så tycker jag att svordommar är bland det roligaste som finns. Det är nog en av anledningarna till att jag gillar min Far så mycket. Det är så enkelt på något sätt, bara att lägga till en liten svordom gör ofta ett helt sammanhang så mycket roligare. När jag var liten tjatade min Mor (va? tjatade en mamma? NEVER HEARD OF THAT BEFORE!)ofta om att jag svor för mycket. Nu när ingen sagt något om det på länge vet jag inte riktigt hur det ligger till. Jag svär nog en hel del fortfarande, men numera väljer man ju sina tillfällen med lite mer omsorg.

No comments: