Feeder

När man är ungkarl blir det lätt att man taver vad man haver hemma istället för att tänka igenom köp av mat och så. Det har mycket med slöhet att göra, men också för att jag inte orkar planera matlagningen då det ofta inte är speciellt kul att laga till. Och storhandla vägrar jag göra, det är så mycket vuxenpoäng i det. Att man taver vad man haver resulterar ibland i en uppsjö av konstiga idéer och uppslag, med blandad ätlig kvalité om man säger så. Senap och äpple funkar väldigt bra, potatissallad på Lingongrova-bröd funkar också mycket bra. Helst en Mariestads till den. Rostad lök på en rostad macka med ost och smör funkade på fyllan och jag har faktiskt inte vågat prova det sen dess. Har dessutom för mig att det var nudlar på den mackan också, ew? Något annat som faktiskt inte är så gott är popcorn och A-fil, jag vet, jag borde söka hjälp. Den var fördjävlig.

Men samtidigt är det kul att prova konstiga blandningar i mat, det är precis som med allt annat, provar man inte vet man inte. Eller jo föresten. De sägs ju att de största genierna går otrampade stigar. Med detta i bakhuvudet kommer jag fortsätta tills den dagen jag dör av något som är så äckligt att kroppen säger tack och hej. Eller så hittar jag något som är så gott att det blir känt över hela världen och blir rik på kuppen, vem vet.

Imorgon blir det kassler och potatissallad, det borde ju vara gott, right?

1 comment:

Anonymous said...

Haha, fint med lite ny inspiration :P