In the sky

Det är mycket att tänka på nu. Hur jag ska lägga upp sommaren till exempel. I år har jag för första gången 5 betalda semester veckor och givetvis måste jag planera dem grundligt, men hur lätt är det när nära och kära inte kan ge svar på vad de ska göra i sommar. Jag är helt enkelt klämd mellan ungdomens spontana begär och vuxenlivets hektiska planerande. Fördjävligt. Hur fan ska jag veta hur och när jag vill ha det i sommar. Äh.

Något annat stort att tänka på är hur jag ska spendera mina pengar. Det finns resor, kamera, tatueringar och bara spontana köp att välja på. Alla känns lika livsviktiga men att pengarna går åt till dessa saker känns bara bra, för som sagt-pengar är bara ett redskap.

Apropå tatuering så har jag i alla fall bestämt åt vilket håll det lutar. Till en början var jag optimistisk nog att tro att jag skulle kunna rita något själv, men det får helt enkelt vänta. Det kommer ta sådan tid innan jag blir nöjd. I alla fall så är tanken att ha en musiksleeve på höver arm, och en konstinspirerad sleeve på vänster. Det är på sikt givetvis, då sleeves är både galet dyrt och galet seriöst.

No comments: