Lajalaj

Idag skulle jag tränat men orkade inte. Och det vill man ju inte. Att skita i att träna är ju så kass man kan bli känns det som. Som att kroppen vill att man går dit, men hjärnan säger "nänä för näänää det bliringe!" Jag har ju betalat massor för det liksom, det känns waste. Fast idag hade det inte varit mycket nytta att åka dit i alla fall, jag är nämligen så trött i armarna och överkroppen att jag inte kan lyfta armarna ovanför axlarna utan bifogad smärta pga hårt jobbande hela veckan. Jag har dessutom känt mig totalt utmattad fysiskt hela veckan och har inte orkat speciellt mycket alls på fritiden. Så att träna var egentligen aldrig ett alternativ, hur mycket jag än vill det. Men seriöst, vem fan bryr sig om jag tränar eller inte?! Snacka om dålig fantasi.

Förra veckan hittade jag den sista av de tre låtar jag letat efter i närmare 15 år. Jag har hela tiden kunnat nynna på dem, men aldrig fått tag i dem, vetat vad de hetat osv. Men så i fredags morse hittade jag alltså den sista och dagen med tillhörande helg blev helt underbar. Den första av låtarna har jag skrivit om tidigare, förra sommaren bestämt, för den intresserade.

Det är så mycket att göra, så mycket att tänka på.

No comments: