How to kill a soul

Igår morse vaknade jag fullt påklädd med alla lampor tända och musik på datorn kl. 09:00. Märker att det visst inte blev så mycket av den där utgången som säkert skulle blivit go, utan istället däckat av knegartröttheten kl 00:00 natten innan. Svagt, pinsamt, men ack så skönt tänker jag när jag går upp, låser dörren, släcker en lampa och somnar om igen. Två timmar senare vaknar jag, funderar över hur jävla dum jag egentligen är som lagt mig med kläderna på IGEN. Reser mig halvvägs upp och slänger en grötig blick mot disken. Den tittar tillbaka på mig och för en sekund tycker jag att den rör sig lite. Jag lägger mig ner och suckar högt. Diska. Varför måste man göra det? För att snart hoppar det ut oupptäckta djurarter ur mitt lilla ekosystem till disk. Nice. En dusch så blir allt bra.

Hälsar på mästerkocken till Far och åker sedan hem över de böljande fälten som täcks av ett höstigt gyllengult skimmer. Löven dansar i slomotion över vägen när jag susar fram lika snabbt som vinden och jag funderar på om kvällen med allt vad den har att erbjuda kommer bli så härlig som jag hoppas. Det blir den. Med böcker, musik, konst, forntida sägner och vackert sällskap levererar staden i norr precis det jag förväntat mig. Ett dygn mindre av mitt liv.


"I am the voice inside your head
and I control you
I am the lover in your bed
and I control you
I am the sex that you provide
and I control you
I am the hate you try to hide
and I control you
I take you where you want to go
I give you all you need to know
I drag you down I use you up
Mr. Self Destruct"

No comments: