Milk

På frågan om vem/vilka som är världens värsta skrytare så ligger det ju givetvis nära till hands att säga Muhammed Ali, eller egentligen vilken boxare som helst. Att denna tyspiskt manliga syssla får sitt utlopp i något så manligt som ett ett legalt sätt att fylleslåss på, är inget som förvånar mig. Boxning är i mina ögon 20% att slåss, 15% blod och svett, men framförallt 65% skryt.

Men likväl är det inte de som är värst.

Ty världens största skrytare ser du, dricker och tar du i, i princip var eviga dag. Arla. Deras evinnerliga jävla fyllekackel om hur bra mjölk/random nyskapande mejeriprodukt är, gör mig helt galen. Ända sen jag var ett litet vårtsvinsbarn har jag lärt mig att mjölk är bra för skelettet, varför kan inte detta räcka för Arla? Är det inte nog med att exakt varenda person/djur på hela jorden redan dricker deras produkter? Nej då, vi har minsann fått lära oss att för att få i sig samma amount av viktiga byggstenar som ett glas mjölk om dagen, skulle man behöva äta 14 ägg, dricka massor vatten, äta kaviar, salt, mer vatten, jord, grönsaker osv osv mjölk är bra för skelettet men tänka sig det är även bra för naturen, alla kor mår bra av det, alla Arlas bönder är glada snälla gubbar som välkomna alla 3:je klassare i landet för att visa upp sin gård vi har även fått lära att mjölk förebygger hjärtattack, lungsot, pesten, höstsnuva, skolios, fågelinfluensan, tarmproblem, halsbränna, bröstcancer, nageltrång, njursten, njursvikt, skrumplever, hudåkommor, alla sorters starr samt dålig hörsel. Allt detta är fakta man har lärt sig genom att ha läst baksidan på mjölkpaketen de sista femton åren. Visst är det fascinerande, att den enda medicin som behövs i framtiden är ett vanligt paket mellanmjölk. Har du just fått amputera ett ben? Ingen fara, bara att riva fram det där halvfulla, lagom sura paketet som stått under sängen sen 1957 och bälja i sig, efter ett par minuter är allt som det alltid varit. Det jävligaste av allt är att de kommer undan med allt detta skryt. Och att jag älskar mjölk förstås, det tar också lite udden av det hela.

1 comment:

Anonymous said...

Ska du flytta forever !!?!?!

:'(