I can hold

Jag har upptäckt att verklighetsflykt är väldigt viktigt för mig. Att kunna lämna allt vardagligt för fantasi, sinnesstämningar och att bara sitta och tänka. Jag har heller inte svårt att koppla bort saker som stör mig då jag inte vill tänka på dem, helt enkelt kunna slappna av när saker tränger sig på. Nu för tiden är jag nervös inför saker väldigt, väldigt sällan. Detta ligger i att jag för några år sedan lärde mig att varenda gång jag varit nervös inför något, har jag alltid sett tillbaka på det med glädje och kunnat konstatera att nervositeten var brutalt obefogad. Jag vet inte riktigt varför jag skriver det här, men jag lägger väldigt mycket tid på att fundera på hur jag själv är och jag antar att det kommer ur detta.

Mitt jobb är underbart, idag var vi ute 6 timmar och naturnörd som jag är stortrivs jag. Varje solig rast sätter jag mig alltid ensam ute på gården under ett träd med en kaffe i ena handen och musik/en bok i den andra. För med det stöket jag står ut med hela dagarna är det en totalt nödvändig att ladda på detta vis, för herregud vilket liv det är. Plötsligt känns bilverkstaden jag förut jobbade i som en kyrksal så tyst att man skulle höra huset sätta sig. Jag märker att mina öron är överansträngda och funderar på att skaffa någon typ av öronskydd.

1 comment:

Miss Candy Kane said...

Jag är inte förvånad, haha... Verkar skitjobbigt ju.