Influence

Här behövs då ingen väckarklocka, står fortfarande på vacklande ben efter överkörningen av Pantea och hennes hesa röst som ringer i öronen. Men stort tack, älskar engagemanget!

Visst är det roligt hur lätt influerad man blir av saker? Visste ni till exempel att ansökningarna till läkarutbildningar ökade supermassor i USA precis under den tiden som Scrubs slog igenom där? Och så är det ju med det mesta, även för mig. Minns till exempel att under min tonår, när jag var Sagan om Ringen-nörd, då ville jag inte leva i det moderna samhället. Hellre i grottor och skog då. Bland alver och dvärgar. Så fint och spännande. Leka med Gandalf hela dagarna.

I alla fall, tänk er vad lätt saker och ting påverkar och påverkas. Borat gav Mankinin det erkännande den länge väntat på, ribbade solglasögon blev sjukt inne när Kaye Wests "Stronger" pumpadesMTV, och lagom till premiären av Ice Age 2 ville alla leva på den Animerade Stenåldern (1500-2034 f.Kr). När Titanic var som störst var det inne att bada och dö i en isvak, men när Hajen kom ville ingen bada. Vidare har man sett att coola glasögon och schweizisk brytning gick upp i försäljning lavinartat under den så kallade Terminator 2-eran, och att andelen intagningarna på psyk stadigt har gått uppåt parallellt med att ännu en Idolvinnare har framfört sin vinnarlåt. För att inte tala om alla de miljarder människor och djur som numera sitter med en tatuering på höger överarm efter ett par säsonger av Miami/LA och Gärstad-Ink.

Och inte är jag bättre själv, jag har ju långt hår med snelugg som Beatles, och kort och skitsnygg blev jag efter att ha sett Johnny Depp för första gången. Och intresset för fotograferande föddes genom City of God, eller Guds Stad som den heter på swenska.

Goddag gomiddag gokväll.

No comments: