Tak

Seriöst, jag hittade precis en ansökan på arbetsförmedlingen om att det söktes fotografer till tidningarna Man och Slitz. Undrar just hur många miljarder ansökningar de kommer få in? Jag gissar på 16 miljarder.

Förra veckan började jag knäcka som takskottare. Vilket slit. Första dagen; Kall morgon, mycket slit, strul med saker, risk att hela tiden ramla ner från taket osv. Kontrasten mellan att ha varit arbetslös och slita som ett djur blev till slut lite mycket, och när jag framåt sista timmarna kom på mig själv med att nynna"Jag kommer hoppa ner från Eifeltornet..." tog jag hintarna från de utmattade musklerna och begav mig hemåt. Sov med en hink bredvid sängen i 2.5 timmar, åt lite, vilade, somnade. Under veckan har det dock gått bättre och har dessutom träffat lite vänner, Danne & Mackan, Tunnan & Moroten. För att inte tala om att jag i torsdags såg de något mer kända parat Erik & Mackan, och dagen efter det Hendrik Skiffert. Värst vad Sthlm blev så märkvärdigt kändistätt helt plötsligt.

Vägen.

No comments: