Oh, if you wanna Hi De Ho

Det finns inget bättre än att upptäcka ny musik. Eller återuppleva det man en gång älskat. I veckan lyssnade jag igenom en artist jag en gång lyssnat på mycket under en sommar tillsammans med en person som det senare sket sig med, vilket sen medförde att den artisten var bannad ifrån mitt inre. Det bara gick inte att lyssna på längre, det enda jag tänkte på var den sommaren. Men så förra veckan kom vändningen, jag upptäckte att jag kunde lyssna med nya öron, och att de fem år som nu gått har läkt såren och gjort att jag gått vidare. Kunnat acceptera mitt förflutna och samtidigt se en ljus framtid.

Det var ett skönt steg för mig och jag har verkligen väntat på det, för artisten i fråga är så bra. Nu för tiden har jag lärt mig att jag inte ska lyssna på viss musik under en viss typ av period eller sinnestämning, eller att helt enkelt inte lyssna på något när det för en tid inte går så bra med något i livet. Man lyssnar, betingar och så vips så är det förstörd för obestämd framtid.

Det är hemskt men det händer, som så mycket annat här i världen.

No comments: