Curiosity on a Bike

Igår tog jag mig en 2.5 timmes cykelutflykt. På min 50-tals damcykel knarrade jag iväg mot sol och vatten, över broar och under hav. I Ipoden gungade 60-tal och jag svävade fram likt en gammal vråk över de soldränkta vidderna. På varenda udde satt det ungdomar och grillade och söp och jag kunde inte, likt alla utbölingar, säga något annat än att Stockholm är otroligt vackert på sommaren. Massan av människor jag mötte var ett hopkok av idealjagande joggare, slöa slackers, cardiganprydda mustachnötter, piskande pirater, svettiga roddare, promenerande relationer, russin som höll hand samt snoffsiga båtnördar. Och han som fick bottennapp och den alkoliserade mannen bredvid honom som satt och skrev kärleksbrev på en disktrasa.
Och den jävla Solen såklart. Överallt.

No comments: