Nature

Det kanske är lätt att få för sig att jag, nu när jag bor i huvudstaden, kommer bli en storstadstönt. Men jag lovar, för mig är det tvärtom. Naturnörd som jag är längtar jag bara mer och mer efter djur och natur för varje sekund som går, och därför har jag som inställning att 2009 ska bli ett år där jag lägger mycket mer tid på detta. Tidigare har jag alltid haft det i närheten men nu när jag är i princip helt utan skogar, ängar, fåglar och bin känner jag mig lätt instängd. Vilken tur då att jag bor ihop med någon som delar mitt intresse. Eller det är egentligen för stort för att kallas ett intresse, det är mer av ett krav för att jag ska kunna trivas någonstans överhuvudtaget faktiskt. I helgen blev det en tur till den Indianklubb vi har gått med i och efter det ett par 30 mil utmed fina vägar i vårvärmen. Hittade både fina sankområden, vitsippebackar och bokskogar att återvända till och efter denna helg är jag mer psykiskt till freds än vad jag varit sista två veckorna, allt tackvare naturen.

Nu precis hemkommen från den Soul, Pop och Indie -kör som vi gått med i, och det är verkligen otroligt kul. Under mina skolår hade vi obligatorisk kör och där var det i princip bara jag som sjöng av killarna, men nu är det en helt annan sak. Riktiga stämmor som är både utmanande och påfrestande, men jag har verkligen saknat det.

Imorgon blir det att fira en Frida som fyller 23, och det med att se Tommy Emmanuel, och för er som inte sett eller hört denna snubbe; GÖRT! "Den bästa gitarrist jag sett i hela mitt liv" som Eric Clapton har sagt.

No comments: