What it's all about

Jag har alltid haft som princip att aldrig skaffa mig en vuxen-mail. Alltså en mailadress som är respektabel för till exempel jobbsökningar och så vidare. Alla skaffade en mail i 12-13.5 års ålder och hette allt ifrån dirtymind till arsletsilverbaken eller som jag, något med the Dude. Men inte längre, för efter några år blev plötsligt alla 30 år äldre och skaffade mailadresser som i princip bara innehöll deras för och efternamn. Jag har alltid haft svårt för det och som sagt bestämt mig för att aldrig göra det själv.

Men inte längre.

Igår hände det, jag skaffade en till mailadess, som är avsedd bara för jobb och annat viktigt/vuxet. Den har en tråkig adress och jag skäms över att behöva tänja på mina principer. Så nu får jag väl kompensera med att hålla fast vid någon annan princip istället.

Inatt hade jag en helt underbar dröm. Jag gick omkring i ett ett stort hus som var en lada, men som samtidigt också var en skog. Allt var grönt, lugnt och otroligt mysigt. Plötsligt träffade jag en några år äldre tjej som jag tror gick i min fadderklass. Hon var tydligen tatuerade så jag bad henne att gå crazy, och vips så var båda mina ben tatuerade med diverse oldschool stuff, ända upp till höfterna. Det var snirkliga, färgstarka och psykedeliska mönster som såg ut som om de målats med pastellfärger. Och inget kostade det heller. Jag visade alla mina ben och bara njöt av hur snyggt det var. Och så hade jag fått min nya gitarr och var hur bra som helst på att spela på den.
Sa jag att det var en skön dröm?

No comments: