And I

Så här sitter jag med totalt noll i julstämning och massor med stora saker att tänka på och få utförda. Jag ska nämligen flytta ihop med Sanna i Stockholm i början av nästa år och håller därför, bland annat, på med att söka jobb. Det spännande och fruktansvärt stressande. Allt detta har tagit upp min energi, och jag har inte haft en enda ledig sekund i hjärnan där jag bara kunnat njuta av julen och annat härligt i mitt liv. Hittills tretton jobb sökta, men fler kommer det, var så säkra!

Angående julen har jag som policy i år att bara önska mig och ge begagnade saker. Jag är så in i helvete trött på överkonsumtion och slösande så nu får det vara nog och därmed basta. Nyligen köpte jag mig en tolvsträngad Yamaha(läs; begagnad) och jag är totalnöjd. Det är härligt att känna att jag utvecklas i en av mina hobbys-spelandet och sjungandet.

Och även om det är mycket att göra är det ändå häftigt, för det händer något stort. Och allt stressande öppnar bara möjligheter och chanser, så vad förlorar jag? Tryggheten. Men det har jag haft så mycket redan. Det är skönt att saker börja röra på sig och det finns mycket som som gör mig glad nu.

För att säga upp sig från en fast heltidstjänst på ett bra jobb, mitt i en finanskris och början av en lågkonjuktur, och inte ha något jobb att gå till i Stockholm är varken idiotiskt eller naivt. Det är Rock n' Roll.

No comments: