Quadrillion Dreams

Joaquin Phoenix ska sluta med film, how much does that suck man?

Jag behöver ett projekt, eller flera. Drömmar och mål, inte lika seriösa som vad man ska göra med sitt liv utan mer saker jag vill ha gjorda. Till att börja med ska jag renovera en bandlös bas som far spelade på på 70-talet. Stor som ett as och med påbörjade egengjorda psykedeliska målningar på baksidan påminner den mer om ett regalskepp än ett instrument någon kan slänga över axeln, och detta monster ska jag sätta tänderna i. Slipa upp, hitta rätt mickar, lacka och till slut kanske börja spela på, vem vet? Efter det är tanken att göra en customcykel av en gammal damcykel jag sett nere i källaren. Har redan börjat planera hur den ska skäras ner, bli något nytt med samma grund. Leta mig mer och mer uppåt, bara så länge jag håller händerna vid liv. För varje dag som går vill
de bara göra mer och mer. Leka, skära, banka, slå, vrida, skapa. Amerikanaren jag ett tag hade planer om att ta hand om blir helt enkelt för mycket på en gång, det får vänta. Men gudarna ska veta vad jag förbannar det nöt som tagit hit en sådan bil och sen lämnar den ute i regn och rusk tills den till slut är oåterkallelig


Vad är egentligen meningen med att den bara slösas bort? För att glömma frustrationen ska jag börja ta tag i projekt, stora som små. Jag tror att det att det är vad som fattas. You gave me life, now show me how to live.

No comments: