I kissed a bög?

Det är skönt när folk går utanför ramarna, är mindre politiskt korrekta och tråkiga, för motsatsen finns det alltför många av. Igår hörde jag en radio intervju med Skansen-Jonas, ni vet han som höll i "Hur gör Djur" och är alla djur, insekter och övriga arters ansikte i Sverige? I alla intervjuer jag hört honom i har han alltid varit så hejdundrans trevlig och alltid menat på att djur är så snälla och så vidare. Han är en ikon kort sagt, speciellt i barns ögon. I det jag hörde igår fick han frågan på vilket djur han skulle ha med på en öde ö. Det var nog fler med mig som blev förvånade när han kläcker "Jadu, jag skulle nog ta med mig två grisar så de kunde få massor ungar som kunde äta upp....eller en jakthund" Det var oväntat och det gjorde mig glad.

Ett bra exempel på någon som istället är så politiskt korrekt att man vill skjuta allt och alla är Katy Perry med låten I kissed a Girl, som snurrar flitigt på de flesta kanaler just nu.

"I kissed a girl and I liked it
The taste of her cherry chap stick
I kissed a girl just to try it
I hope my boyfriend don't mind it

It felt so wrong

It felt so right
Don't mean I'm in love tonight

I kissed a girl and I liked it

I liked it"

Herregud, var ska man börja? I västvärldens samhälle är det mer och mer liberalt att leva i tvåsamhet där könen blandas hur som helst och att det inte längre är lika tabu som förr. Den här låten är för helvete inte något att komma med nu, tänkt er för 50 år sedan! Hon sjunger ju att hon har en kille men att "det kändes så fel, det kändes så rätt" och tycker att det hon gjort är så häftigt och utmanande. Jag blir så jävla trött på sådant här skit! Det är fel att klandra Katy själv då hon knappast skrivit låten men jag blir ändå så förbannad över fegheten i att försöka vara "annorlunda och inte-politiskt korrekta" med en så jävla liten sak som att en tjej kysser en annan tjej. Det som dessutom gör det hela ännu mer snedvridet i den politiskt korrekta linjen att hon just är en tjej som kysser en annan tjej. Det fenomenet är accepterat i samhället, för att det anses vara hett med två tjejer tillsammans. Tänk er istället en låt där en kille är med en kille, en gammal man med en ung tjej eller en förståndshandikappad med med en "snygg" person. Då jävlar snackar vi att chansa och inte spela på fega säkra kort och det är just sådant jag vill åt.

Godnatt världen.

1 comment:

Kattis said...

ja jag har tänkt mycket på det där. Jag tror att eftersom kvinnor knappt har ansetts ha en sexualitet förr blir det sexigt när två tjejer håller på. Då kan en man hoppa in, styra upp och bli tillfredsställd. Inte hotande alls. Men män, de HAR ju sexualitet och blir därför görläskigt. Därför är det inte en kille som sjunger om hur han provade att kyssa en kille.