To late to apo....ja ni vet

Jag var seg med en räkning och vips blev jag utan Internet i en vecka, därav långt uppehåll.

Jag fattar inte direkt det här med trohet/otrohet bland folk runt omkring mig. Och då pratar jag givetvis om folk i min egen ålder. Saker man hör och ser, som inte alls är som det ska vara. En del är rykten men mycket är också helt befogat. Jag tycker jag ofta hör hur folk är otrogna, eller rättare sagt, inte tar sin relation på det allvar som den uppenbarligen förtjänar då man tydligen valt att ägna sig åt den. Det äcklar mig och gör mig förvånad. Varför stanna kvar i ett förhållande med någon som man kan tänka sig att vara otrogen mot? Varför vara otrogen mot den man vill vara med? Jag kommer inte moralisera runt var gränserna för just otrohet går, då det alltid är individuellt och lite av ett personligt commitment parterna emellan.

Jag blir förbannad när jag ser någon jag känner hångla upp någon på krogen, som man vet är upptagen, och sen dessutom få argumentet att "ja men hon är ju sån" av hennes kompis. Eller som på en fest jag var på igår, när en upptagen snubbe i början av kvällen säger "nej men jag är lugn, jag har flickvän" och sedan går och kladdar på varenda brud som var i närheten.

Jag vet att många inte tar allt detta på så stort allvar i våran ålder, men för helvete, visa respekt för de ni bryr er om!

No comments: