2007



Tvåtusensju var året då jag vägde mer i början av Augusti än vad jag gjort i hela mitt liv. Det var året jag lärde mig massor om människan och livet, tappade några kompisar men fick återkontakt med många gamla vänner, framförallt Emmie. Jag är jävligt glad för att jag fått upp alla dessa kontakter, för gamla kompisar finns alltid där, de behöver man inte göra någon "lära känna-process med". Det här året blev jag 1.5 centimeter längre och mitt hat för Idolmusik tog oanade höjder. På jobbet fick jag min livs första praktikant och sen även fast anställning. Jag var på fotomässa i Jönköping, fick Beatlesåterfall och flyttade hemifrån. Började sporadiskt gå på massage, la 380 mil bakom mig i en massiv Norrlandsresa per bil med familjen under två veckor och såg Red hot Chili Peppers live två gånger. Apropå musik var jag på två totalt sönderregnade festivaler som jag tillsammans minst lade 10.000 kr på, men lyckades se både Ozzy, The Who och Björk mfl. På hösten gjordes en brutal själv analys som fick mig att tänka (ibland lite för) mycket över mig själv och människor runt omkring mig. 2007 lärde jag mig kränga däck, l, och att spela ukulele. Vidare åkte jag ett par hundra mil bakom ratten-bara på jobbet, gjorde av med cirka
150 000 kronor och fyllde 20 år. Jag började dricka mer än tidigare, lärde mig betala räkningar och blev tillsammans med den bästa flickvännen known to man. Ca 20 cd-skivor, 1 japansk klocka, 15 vinyl, 4 par skor, 1 kastull, 30 presenter, 3 plantor, 2 minneskort, 1 smörkniv, 9 biobiljetter och 1 mobil införskaffades. Och så skickade jag 2117 sms samt 101 mms. Och såg Roger Waters i Globen.


No comments: