Questions without answers

Jag har redan fått bloggsjukan-att så fort man kommer på något smart eller kul, komma på sig själv med att tänka "-det måste jag skriva i bloggen!". Tragiskt. Men lite kul också.

Det är så underbart att träffa gamla kompisar ibland, som om de fyller på ens energidepåer ett tag till. Haha, så fruktansvärt nördigt sagt. Värre än den mest inbitna Dreamhackxxsorz-snubben ungefär, haha ni fattar vad jag menar.

Jag blir så jävla trött på att alla människor vill sortera allt och alla i fack, och inte kan acceptera att någon överskrider dessa oskrivna gränser. Bara för att man är kille betyder inte det att man bara tänker på sex. Bara för att man färgar håret svart betyder inte det att man är "alternativ". En tjej kan vara händig utan att vara flata. En kille kan gråta utan att vara bög. En människa kan vilja klä sig hur den vill en viss dag utan att tillhöra en viss stil. Jag blir förbannad på att alla tror massor om en bara för saker man gör, kläder man har på sig eller musik man lyssnar på. Människor är individer, glöm inte det.


Idag blev jag så äcklad att jag dog. Jag såg en tjej i kortkort och urringat. Hon var max 12 år. För helvete?

No comments: