Top Six at 13:30

Queen - Made in Heaven [skiva]
Queens sista skiva innan Freddie Mercury dog i AIDS. Låtar som
Too much love will kill you och A winters tale får mig att vilja flyga härifrån och aldrig komma tillbaka.


Oasis - Acquiesce [låt]
Jag dör på något sätt. Den får mig dels att tänka på tidigt 90-tal, en av de bästa tiderna i mitt liv, men på senare tid även Dig.


The Mars Volta
-
Deloused in The Comatorium [skiva]
En av de bästa skivor som gjorts. Mars Voltas debutskiva som är en timma pure energi, och rysningarna springer utmed ryggen. Fantastiska musiker och nyskapande groove. Skaffa!

My life without me [film]
Den här filmen är bara så otroligt mysig, mitt i det allt det tragiska. Skönt med en indipendentfilm som tar hand om manuset bra, för den hade blivit helt vidrig med hollywoodproduktion, believe me.

Amazing Blondel - Pavan [låt]
Våren med alla sina frostvarma vindar, knoppande blommor och sprudlande känslor ramas in perfekt i den här låten. Den borde kanske heta Springtime istället?

Eternal Sunshine of the Spotless Mind [film]

En av de top tre bästa filmerna jag sett. Den gör mig så lycklig, men går dock inte att förklara på ett bra sett. Se den istället.


No comments: