When the weather is fine


I sommar ska jag klättra massor i träd. Jag ska verkligen gå in för det och klättra varenda träd jag tycker ser inbjudande eller utmanande ut, bara för att. Jag ska även ta tag i mitt natur-crave och ta mig ut i naturen så mycket jag bara kan, för fy fan vad jag saknar det. Gå över ett sädesfält i solnedgången, springa runt bland hallonsnår i en hästhage eller gå barfota i blött gräs på natten. Det är det bästa jag vet och för en kille som bott på landet 98% av sitt liv är det jobbigt med stan då och då. Närheten till allt, vänner, jobb och affärer är praktiskt men inte särskilt fridfullt för själen min. Jag saknar utsikt, solnedgångar och landskap, lukten av blommor och surret av bin. Det har blivit för lite sådant på sista tiden och jag behöver det verkligen. Sitta under ett träd, skriva lite tankar och njuta av nuet, där är Jag.

2 comments:

Kattis said...

Gå i sädesfält med handen släpande på axen. Då tänker jag givetvis på Gladiator. En typisk machofilm men inte så macho att det blir bra. Appropå machofilmer kan jag faktiskt rekommendera sista Rambofilmen. Den var, en aning chockerande, faktiskt helt ok.

Emmie said...

nu kan jag komentera for jag har visst samma som du nu. ny blogg www.emmielinneamatilda.blogspot.com.

poss