Summar kummar

Början av sommaren är så speciell på något sätt. Det är den där känslan man hade precis efter skolavslutningen som sitter kvar tror jag. Man är lyckligast i världen, men man tappat kontakten med vänner, som för ett år sedan. För ett år sedan tog jag studenten och vad har jag egentligen gjort sen dess? Den fruktansvärt uttjatade frågan "vad ska du göra sen/efter studenten då?" som man fick ett onämnbart många gånger under sista året i skolan dök precis upp i mitt huvud.

Vad har jag gjort?

Haft en underbar sommar följd av en höst med deppression. Tappat kontakten med många vänner men även hittat nya. Jobbat som målare, gymnastiklärare, dödgrävare och as we speak vaktmästare. Flyttat hemifrån, blivigt kär två gånger, upptäckt massor ny musik, fotat en hel del, insett att det viktiga i livet inte alls har med pengar att göra utan vad man gör med sig själv och med andra oberoende av tid och rum tagit mig tid till att leva fått självinsikt samt förstått hur mycket min bror och far betyder för mig och fylla vardagen med guldkorn och nya upplevelser.

Ett fint år. Ett år som inte finns.

1 comment:

MalinStåhl said...

hur gör man för att kunna skriva så bra som du? formuleringarna, jag dör! det skulle ta mig en hel bok att komma fram till det du gör med ett enkelt men ack så tänkvärt och läsvärt blogginlägg.
erfarenheter. livslust. en david helt enkelt.

sluta aldrig att skriva.