Hultsfred


..är en liten gullig stad. Nej jag skoja den är dötrist. Gick en promenad där igenom i onsdags för att kunna hitta ett ställe att ladda mobilen på men ack. Den enda kiosken kunde icke erbjuda de tjänster jag var i behov av. Festivalen i sig var rätt lam jämnfört med då jag sist var där, toppenåret 2005. Fredrik Strage skrev i dagens DN en liten krönika om årets festival som väl sammanfattar det jag vill ha sagt. Storbanden inte tillräckligt imponerande samt biljettpriset för dyrt. Men jag var mest där för småbanden så jag tycker det var helt OK. Höjdpunkterna var helt klar det svettiga ösdammandet som Flogging Molly framkallade, Justice på natten och Wolfmothers väl genomförda 70talsrockpastish. Fibes! Oh Fibes bjöd upp till dans de med, precis som en del andra givetvis, men det orkar inte ni lyssna på.

Bäst förutom musiken var helt klart;
1. Random Man 35+ som sluddrade ur sig ett "-Tja gullet" när han mötte mig.
2. Polisen som stog och diggade till Justice brutaltunga metalhouse samt ..
..3. En kille som går förbi Amy Whinehouse-spelningen, som gungar fram i maklig baktakt, och vrålar "-SPELA SNABBARE!!"
..eller studenten från nkpg som vänder sig mot mig och frågar om hon får ligga i mig. Inte med, utan i. Det framgick ganska fort att hon trodde att jag var hennes kompis vars knä hon ville ligga i. Behöver jag tillägga att hon var rätt full?

Allt avslutades med barndomshitten "Go West" framförd av Pet Shop Boys. Det var mitt i natten med ösregn och knappt något folk, men för mig var känslan euforisk. Jag har nog aldrig dansat och sjungit så mycket i hela mitt liv. Helt underbart.

No comments: