Do I like what you like?



Mitt jobb är helvetet ibland. Men med en kopp kaffe i ena handen och chili-choklad i andra är jag fuckin' unstoppable!



En av de mest underskattade egenskaperna här i världen måste nog vara spontanitet.
Varje fredag lyssnar jag på "Fredagsflörten" i radioprogrammet Christer, i P3. Det går ut på att en singel gör reklam för sig, sen ringer det många som är intresserade och tre av dem får massor med frågor och får säga bra saker med sig själva för att framstå så goa och härliga som möjligt. Till slut får singeln välja en av dessa tre personer som den får nummer till osv. Jävligt kul idé faktiskt, man sitter ju själv alltid och funderar över vilken man själv skulle tagit. Nåväl.

Det jag skulle säga var att nästan alla, det är framförallt vanligt bland tjejer, säger att de är spontana när de ska säga sina bra egenskaper. Spontaniteten är något helt underbart, och många tänker nog inte på det. Man kan ju till exempel rädda ett förhållande med spontanitet, istället för att fastna i mönster som annars är lätt. Folk borde tänka på detta oftare enligt min mening, att helt plötsligt göra saker de kanske inte alls hade tänkt från början, och upptäcka nya saker här i livet.

Jag är själv väldigt spontan. Detta märks mest i min plånbok, då jag spontanköper saker som jag verkligen gillar. I vissa fall kan det vara hur dyrt som helst, men om jag känner att jag verkligen vill ha det, köper jag det utan vidare eftertanke rätt av. Hittills har jag aldrig ångrat mig. Man måste våga, och ibland chansa. ÄVEN om något kanske känns dumt, ogenomtänkt eller som i mitt fall är väldigt dyrt 'cause personallity has no price.


Varför kommer man på de bästa idéerna precis innan man somnar?

No comments: