Två år med bildblogg sammanfattning


























1 comment:

Mia said...

Först så måste jag säga att man ser att du har utbildning i foto, du leker med ljus och skärpa väldigt bra för att få fram känslan i bilden. till exemple så älskar jag den luggiga skärpan på bilden med han i döskalle-masken...det finns mystik i bilden och jag får en även känsla av en musiker som är backstage från 70-80-talet. Sen märker jag även att du kapar en del bilder, alltså motivet du tar kort på, du kanske inte har tänkt på det eller så har du det. till etempel, du kapar stammen på trädet, endel människors huvuden, dörren, personens skugga som hoppar(på första kortet)Vad skulle hända med bilden om du hade med hela skuggan men fortfarande hade kvar lika lite ben? Kontrasten skulle kanske uppfattas större och kanske där med få en större tygnd? Skulle det spela någon roll? Jag vet att en bild säger mer än tusen ord men det skulle vara jätteintressant att höra ett kort resonemang bakom bilden, dina tankar, det kan bara vara ett ord. Hur som helst så ser det jättebra ut men jag vill veta ännu mer om dig och vad för slags fotograf du är. Inte för att jag behöver sätta dig in i ett fack men för att människorna i denna branch måste tyvärr sätta benämningar på en. Naturfotogrf? Konstfotograf? Du kanske kan skapa en egen benämning? Realityfotograf? Det kan oxå hjälpa dig att skaffa focus i ditt fotograferande. Värt att tänka på iaf:) kram kram/ mia