Relief

Vår största mal i akvariet, Voldemort, är jättevresig idag. När jag tidigare idag frågade ifall han ville ha sin mat nu eller lite senare svarade han bara '-Äh håll käft jag sover'. Jag frågade om det blev sent med grabbarna igår, men då blängde han bara tillbaka. Har väl mens eller nåt.

Våren som förskolepedagog (läs: dagisfröken) har varit intensiv, intressant men inte så tyst. Det är ett otroligt ljud av allt skrammel och skrik hela dagarna. Jag har varit rädd för att jag under denna tid tröttnat på musik, då jag inte lyssnar alls lika mycket som förr, men det har visat sig att jag inte lyssnar för att jag framåt slutet av varje arbetsvecka är för trött i öronen. När jag då fick ont i öronen och dessutom tinitus-symptom förra veckan trodde jag att det kokta fläsket var genomstekt. Nu har jag fått tinitus och allt kommer gå åt helvete. Trodde jag. Men igår sa doktorn att det var inflammation i båda hörselgångarna och med örondroppar är det över inom en vecka. Detta är värt att fira lika mycket som Nelson Mandelas frigivelse, Paul McCartney's födelsedag eller jordens undergång. Så jävla skönt, nu kan jag lyssna lika mycket som förr(bara det något att söka läkarhjälp för) och så blir det hörselskydd på jobbet.

Tillbaka till stekt currylax och Stonecake.

No comments: