Wake up

Jag tänkte först skriva ett "2oo8"-inlägg efter det som handlade om 2007, men sen när jag märkte hur bra året började, ångrade jag mig. Jag menar, att skriva massor saker om vad jag borde/ska göra närmsta framtiden är ju lite puckat. Visserligen är det bra att ha mål att sikta efter, men samtidigt blir ju slaget ännu hårdare om man misslyckas sen. Om jag inte säger något till någon om det här året och vad jag tänker mig att jag ska göra och lyckas med, kommer minsta bra förändring att se bra ut. Börjar man på botten kommer man ju bara uppåt liksom. Förut skrattade jag mig själv i ansiktet (jag lovar, jag kan det) när jag "tog ett glas vin" samtidigt som jag lagade mat. Mer vuxzen kan man ju knappt bli. Så jag kollade på mina Bamse- och Turtlesörngott, och glömde det lika snabbt igen.

No comments: