Jag har tröttnat på att mina påslådor, alltså lådor med påsar i (inte lådor formade som påsar-vilket vore osannolikt värdelöst) i "köket" inte går att stänga ordentligt längre. Så jag drar ut de tre nedersta lådorna och ska ta bort de påsar som ligger klämda innanför lådorna. Det visar sig att det ligger om möjligt ännu fler påsar i detta lilla utrymme än i de redan till spricka sönder-gränsen överfulla lådorna. Påstätheten har sedan länge överstigit den i ett Svart Hål och det fullkomligt väller ut påsar(som i 70's show-avsnittet där Eric har gömt Donnas trosor överallt, ni vet) och jag kastas tillbaka av påstsunamin och slungas för kung och fosterland in i mitt järnelement och svimmar till. Jag vaknar omtöcknad ett par minuter senare med en systemetpåse i näsan och en stor IKEAkasse över mig, och tror att jag är i en annan värld. Var tog min lägenhet vägen? Vad är det för enorm hög av plats och glättiga färger som mest liknar ett bollhav goes LSD som ligger framför mig? Men?....vad i helvete?!




Nu undrar du varför tändsticksasken ligger mitt i allt. Den la jag dit för att ni ska förstå The Mightyness of the Pås. Den som gissar närmst på hur många det är bjuder jag på en öl och popcorn. Good luck.

2 comments:

Sanna said...

Har du verkligen räknat dem? :D

. said...

Klart som fan, det är väl ingen lek heller? Seså, gissa nu :P