Cause today I found my friends

Idag skulle jag fortsätta min fixarlinje, som jag febrilt hållt igång sista veckorna. En snubbe på jobbet ska köpa fyra foton av mig, så dessa var jag tvungen att få utskrivna på arkitektkopia. Då jag inte har någon speciell rutin på det än, fick jag mina utskrifter tre gånger innan jag blev nöjd. Och då blev jag inte ens nöjd. De blev vitt i kanterna och bla bla. Jaja. Kul att man får sina alster sålda i alla fall. Trots evighetsstrul med Skelsynta Kvinnan (hennes ögon alltså, vart fan tittar dom!?) Anyway.

Mitt Internet har haft zepe sista tiden så jag gick till 3 och fick modemet haxxat i alla fall, nu har jag plötsligt 7.2 mbit istället för 3.6, och utan att betala en spänn extra? Well, I wont insist. Medans 3 snubben skulle haxxa hade jag en halvtimma att döda. Gick till TM och köpte lite hörlurar och tomma skivor. Vid det här laget börjar jag få ångest över att pengarna bara försvinner, så jag säger till mig själv att inte köpa något mer idag. Ja en swurst på torget först så klart, min hunger är inget att leka med. Sen gick jag vidare, strötittandes och halft lunkandes genom stan med Oasis i mp3;n och med glansig blick mot leksaksaffärernas skyltfönster.




I vanliga fall när jag går på stan tar jag alltid varvet förbi cdmedia och köper mig en skiva, men när jag kommer ner möts jag av den värsta synen i mitt liv. Där är det kalt. Där står kassören och slötittar oinspirerat i en katalog. Där hänger lite skyltar på sne. Skyltar som säger "Utförsäljning, butiken ska bort!!!" Trots att jag hört om det i många månader, har jag ändå haft svårt att ta till mig det. Att stans absolut sista välsorterade skivaffär ska stänga. Curse you, mp3, curse you. Jag gillar verkligen stämningen i skivaffärer. Att man bara kan ströva runt lite sporadiskt och kanske avsluta med ett köp av en skiva man bara hört om. Det är underbart. Jag kommer aldrig glömma musikstore, som låg inte långt från cdmedia, men som stängde för många år sedan nu. Där var det om möjligt ännu härligare atmosfär. Öppet, mer sol, skivor från golv till tak, och trevlig personal som alltid gav bort musikaffischer. Jag minns att när jag läste om deras musikaffär i mästerverket High Fedelity, såg jag alltid den affären framför mig. Att nu även cdmedia försvinner är bara total misär. Så det ända som fanns att göra var att hylla dem. Visa dem att vad det än kostade så ska jag ge dem mina pengar och giva mig hän för musikälskandet och totalt slänga idéer om att spara pengar åt helvete. Här skulle det köpas skivor. Som ni ser blev det bara klassiker. Ni vet, de skivorna man lyssnat på hela livet men aldrig faktiskt haft som köpt CD. Men här är de nu, i min ägo, och jag ska ta så bra hand om dem. Älskade skivor, jag ska aldrig lämna er, inte för minsta repa.

Det kanske inte låter som om det här var en bra dag, men det var det verkligen. Precis lika jävla dögo som hela helgen.

No comments: